Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Таке питання розглядалося Радою суддів України.
Статтею 33 ЗУ «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ встановлено, що оплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов’язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними кадрами, стимулювати їх сумлінну та ініціативну працю.
На сьогодні питання оплати праці працівників судів регулюється статтею 147 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» та постановою Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 року № 268 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів від 02.09.2015 № 644. Зазначеними змінами затверджено нові схеми посадових окладів працівників апаратів судів усіх рівнів.
Верховною Радою прийнято новий закон «Про державну службу» №889-VІІІ, який набирає чинності 01.05.2016 року.
У розділі ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного закону передбачено внесення змін до закону «Про судоустрій і статус суддів», зокрема шляхом виключення абзацу 2 ч.1 статті 147, чим фактично скасовується законодавче регулювання мінімальних розмірів посадового окладу працівників апаратів судів.
Згідно зі статтею 50 закону «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VІІІ на державу покладається обов’язок забезпечити достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов’язків, заохочувати їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи.
При цьому, відповідно до ч.3 ст. 51 зазначеного закону схема посадових окладів на посадах державної служби визначається щороку Кабінетом Міністрів під час підготовки проекту закону про державний бюджет на наступний рік.
Скасування законом №889-VІІІ регулювання мінімальних розмірів посадового окладу працівників апарату судів шляхом виключення абзацу 2 ч.1 ст.147 закону Про судоустрій і статус суддів» і віднесення питання щодо врегулювання розмірів посадових окладів працівників апарату судів до повноважень Кабінету Міністрів України через затвердження ним щороку схеми посадових окладів фактично звужує зміст та обсяг прав зазначених працівників, оскільки допускає можливість рішення Уряду встановити посадові оклади менші, ніж це передбачено абзацом 2 ч.1 ст.147 закону «Про судоустрій і статус суддів»
Рада суддів України вирішила:
1. Звернутися до Верховного суду з пропозицією розглянути питання щодо прийняття рішення про звернення з відповідним поданням до Конституційного Суду з питання конституційності окремих положень закону «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VІІІ.
2. Звернутися до Кабінету Міністрів щодо неприпустимості погіршення існуючих умов оплати праці працівникам апарату судів під час визначення схем посадових окладів на посадах державних службовців у разі набрання чинності законом №889-VІІІ.
3. ДСАУ вжити відповідних заходів щодо належного фінансового забезпечення судів у частині оплати праці працівників їх апаратів згідно з вимогами закону «Про судоустрій і статус суддів».