flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

НОВА ФОРМА ДЕКЛАРАЦІЇ МІСТИТЬ 16 РОЗДІЛІВ

16 липня 2016, 09:05

 Електронна форма декларації, яку високопосадовці почнуть заповнювати з 15 серпня цього року, значно зручніша та більш повна за попередній паперовий варіант, хоча й налічує 16 розділів - проти існуючих 6-ти. Вона містить підказки, варіанти відповідей, що значно спростить процес заповнення і подання декларації. Ще одна зручна опція - заповнення е-декларації передбачає можливість збереження чернетки форми і використання раніше поданих декларацій для створення нових. Про це сьогодні повідомили в Національному агентстві з питань запобігання корупції.

В е-декларації залишається декларування доходів, нерухомого майна, транспортних засобів, видатків тощо. З’являються нові розділи про об’єкти незавершеного будівництва, нематеріальні активи, бенефіціарну власність у юридичних особах та на майно, членство в громадських об’єднаннях та їхніх органах, роботу за сумісництвом. Суттєві зміни стосуються декларування предметів розкоші (цінного рухомого майна) – суб’єкти декларування повинні вказати всі речі, які коштують понад 100 мінімальних зарплат, встановлених на 1 січня звітного року (для декларацій за 2015 рік – це сума більше 121 800 гривень). Визначення членів сім’ї суб’єкта декларування не змінилося порівняно з попереднім Законом “Про засади запобігання і протидії корупції”.
На початку форми декларації буде розміщений текст пам’ятки щодо її заповнення. Для подання декларації кожен суб’єкт декларування повинен зареєструватися в Реєстрі декларацій на веб-сайті НАЗК та пройти електронну ідентифікацію за допомогою власного електронного цифрового підпису або BankID. Після цього суб’єкт декларування отримує доступ до свого персонального електронного «кабінету» в системі Реєстру декларацій. Отримати ЕЦП можна у центрах сертифікації ключів Мін’юсту або в інших акредитованих центрах. Для цього потрібно звернутися до відповідальної особи органу, в якому працює декларант.

Структура е-декларації включає такі розділи:
1) Тип декларації та період;
2) Інформація про суб’єкта декларування та інформація про членів сім’ї суб’єкта декларування;
3) Об’єкти нерухомості;
4) Об’єкти незавершеного будівництва;
5) Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів);
6) Цінне рухоме майно - транспортні засоби;
7) Цінні папери;
8) Корпоративні права;
9) Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени йогосім’ї;
10) Нематеріальні активи;
11) Доходи;
12) Грошові активи;
13) Фінансові зобов'язання;
14) Видатки та правочини суб’єкта декларування;
15) Робота за сумісництвом суб’єкта декларування;
16) Членство суб’єкта декларування в організаціях та їх органах.

Як повідомлялося раніше, минулого тижня НАЗК своїм рішенням визначило дату початку роботи системи електронного декларування (набирає чинності після реєстрації в Мін’юсті). Згідно з ним, з 15 серпня система запрацює для подання декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані посадовими особами, які згідно зі статтею 50 Закону України «Про запобігання корупції» займають відповідальне та особливо відповідальне становище. Протягом 60 календарних днів - до 13 жовтня 2016 року (включно), високопосадовці мають подати щорічні декларації за 2015 рік. Всі інші суб’єкти деларування почнуть подавати свої декларації та повідомлення в електронній формі з 1 січня 2017 року. До того моменту вони подають декларації за формою і процедурою, які визначені

Законом “Про засади запобігання і протидії корупції”.
#NAZK #НАЗК